.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کارها را به نسل خزایی‏‌ها واگذارید!
ابوالقاسم علیزاده

شمال نیوز : متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده با عنوان «کدامین اقدام و عمل؟! مسؤولان به‏ جای حرّافی، کارها را به نسل خزایی ها واگذارند!» به شرح ذیل است:


نیمه دوم سال 95 نیز به نیمه خود نزدیک می‏ شود اما هنوز افکار عمومی منتظر است تا در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، اقدام و عملی از سنخ جهادی و انقلابی مشاهده نماید و یا لااقل چند گرهی از معضلات و مشکلات اقتصادی را در متن جامعه و کف زندگی خود باز شده ببیند. آنچه از همان ابتدا  از شعار سال در ذهنها تداعی می‏ گردید این بود که مسؤولان و مدیران ریز و درشت به‏ ویژه در حوزه ‏های مختلف اقتصادی اعم از تولید و توزیع و مصرف و صادرات و واردات و سیستم بانکی و بازار ارز و طلا و بالاخره فیش‏ های آب و برق و گاز، از حرف و شعار و قیل و قال کاسته و بر عمل و اقدام انقلابی بیفزایند و الا در مقام حرف و سخن و همایش و سمینار به فضل الهی نه فقط در حیطه اقتصاد که در همه زمینه ‏ها و عرصه ‏ها گوی سبقت را از هر کشور دیگری ربوده ‏ایم و به قولی رکورددار هستیم.
چنان‏که متأسفانه در سُستی امر نظارت و کنترل و برخورد انقلابی با آسیبهای اجتماعی و آبشخورهای اصلی فساد، زبانزد همگان شده‏ ایم. این در حالی است که خوب می‏ دانیم عنصر فساد در هر حد و قواره‏ای و در هر حوزه و عرصه‏ ای مهم‏ترین آفت حیات و ماندگاری است ولی باز هم مماشات و امروز و فردا می‏ کنیم و از رهگذر این فرصت ‏سوزی‏ها و وقت‏ کشی‏ ها، با دل‏سرد کردن بخشهایی از جامعه، باعث امیدبخشیدن بیشتر به جبهه معاند و مخالف ملت بزرگ ایران می‏ شویم و از همه مهم‏تر تضییع سرمایه ‏های ملی و ظلم به نظام و انقلاب است که چه‏ بسا قابل جبران نیز نمی‏ باشد.
آنچه دغدغه جدی اقشار مختلف جامعه می ‏باشد و به عبارتی ذائقه مردم را تلخ نموده است، فاصله گرفتن برخی مسؤولان پرمدعا و اهل حرف و شعار، از مطالبات و منویات رهبری حکیم و دلسوز و فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه ‏ای(مدظله ‏العالی) است که البته تماماً خاستگاه توده مردم نیز می ‏باشد. کافی است یک‏بار دیگر فهرست مطالبات و هشدارها اکید رهبری عزیز انقلاب را در یکی و دوساله اخیر به ‏ویژه در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مرور نموده و آنگاه به‏ وسیله آن عملکرد و مواضع و اقدامات مسؤولان نظام از صدر تا ذیل را محکی صادقانه و منصفانه بزنیم تا معلوم گردد کدامین خواص و یا مدیر و مسؤول با محوریت نظام و انقلاب همراه و در صدد رفع نیازها و حل مشکلات جامعه، گوش به فرمان رهبر انقلاب بوده ‏اند.
عجیب‏ تر این‏که گاهی برخی مسؤولان از وحدت و انسجام ملی، این دغدغه همیشگی رهبری حکیم انقلاب و مردم سخن بر زبان می‏ رانند و گاهی از خطر دوگانگی و شکاف بین مردم دم می ‏زنند اما قبل از آن با هماهنگی شوراهای شبه ثقیفه و حکمیت، پشت دیوارهای بسته و به ‏دور از چشم مردم، با سران فتنه آمریکایی 88 بر طبل دوگانگی و ایجاد شکاف بین مردم می‏ کوبند. به‏ راستی برای تعمیق وحدت و یکدلی، این اصلی‏ترین عامل عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران، فرمان باید دست چه کسانی باشد؟ و یا با کدامین اجتهاد و رأی و نظر می‏ توان این حقیقت را تحقق‏ یافته در عرصه زندگی و عمل و رفتار یافت؟! بارها این کلام پیشوای متقیان حضرت علی(ع) که در تشریح ویژگی‏ های سرداران پرافتخار شهیدش چه غریبانه و مظلومانه و از سر دلتنگی می‏ فرمودند را یادآور شده ‏ایم که در معرفی عمارها و ابن تیهان‏ ها می‏ فرمودند: «و وثقوا بالقائد فاتبعوه»؛ وثوق و اعتماد به پیشوا و رهبر است که بر قوام و انسجام جامعه می‏ افزاید و حال برخی که دل به دیگران دارند و در حوادث سیاسی و انتخاباتی کشور از جای دیگر فرمان می‏ گیرند، متأسفانه عمل و رفتار سیاسی‏شان نوعی اجتهاد در مقابل نَص تداعی می‏ نماید و در مقام شعار، قیل و قالشان گوش فلک را کر می‏ کند. البته بهترین قضاوت‏کنندگان این میدان، وجدان های بیدار و بصیر و اندیشه‏ های ژرف توده مردم به‏ ویژه نسل جوان است که امیدهای امروز و فردای جامعه انقلابی و اسلامی ما هستند. نمونه بارز این میدان، عزیز تازه سفرکرده از جمع مان، روایت‏گر صادق میدان های نبرد مقاومت، شهید همیشه شاهد، محسن خزایی است.

خزایی سیمای جوان ایرانی‏
شهید خزایی پرچمدار تفکری است که «هیهات منّا الذلّة» را در معرکه جهاد و خط مقدم مقاومت با مرکّب خون پاکش به بهترین وجه به تصویر کشید. آری، جبهه استکبار با جمیع پیاده‏ نظام تکفیری و وهابی و داعشی‏ اش بداند که در منطقه و جهان اسلام با چنین تفکر نابی در هماوردی جدی قرار دارد.
تفکری که با هوشمندی و بصیرت علوی و فاطمی و با شوری عاشورایی و اربعینی، آزادی قدس شریف را فریاد می‏ کند و در جهت محو غده سرطانی اسرائیل و حمایت از ملت‏های مسلمان و مظلوم، لحظه‏ ای تردید به‏ خود راه نمی ‏دهد. بگذار پارلمان اسرائیل به‏ تبع دولتمردان غاصب و متجاوز و خونخوارش، در تداوم اهانت و فشار بر مسلمین، با تصویب قانونی ظالمانه، پخش اذان را از مأذنه‏ های مساجد شهر قدس ممنوع نماید اما به فضل الهی این اقدام مذبوحانه گواه روشنی است بر استیصال انسان‏ نماهای بی‏ منطقی که روزهای پایانی عمر ننگینشان را سپری می‏ کنند و ان‏شاءالله وعده الهی به‏ زودی محقق خواهد شد و دین حق و اراده مؤمنان و مسلمین مجاهد و صبور بر جبهه کفر و شرک و الحاد فائق خواهد آمد چه آن‏که وجود اقدس اله فرمود: «لن‏یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا» و «یریدون لیطفوا نور الله بافواههم و الله متمم نوره و لو کره الکافرون.»


برخی تعمّد دارند جلوه ‏ای مرموز و غرب‏زده و منفعل از جوانان سرزمین شیران و دلیران به دنیا نشان دهند و گاهی اشارتی به برخی خروجی‏ های دانشگاه‏ها و عرصه فیلم و موسیقی و هنر آن‏ هم از سنخ آسیب‏ گرفته و پلشت متأثر از فرهنگ بیگانه‏ می‏ کنند و چون دیده آن‏ها به ‏جای شکوه حضور صدها هزار و بلکه میلیونها جوان پرشور و عاشورایی در حماسه بی ‏نظیر پیاده‏ روی اربعین که نمادی از شور و شعور حسینی است تنها چند کنسرت و محافل شبانه و پارتی‏ های به‏ دور از شأن جامعه و یا احیاناً تجمع تفریحی توریستی هفتم آبان سال جاری در پاسارگاد که مورد سوءاستفاده دویست و یا سیصد نفر آدمهای معلوم ‏الحال قرار گرفت و متأسفانه با شعارهای ساختارشکنانه ‏ای که رنگ و بوی فتنه 88 را می‏ داد، دل مردم به‏ ویژه خانواده ‏های معزز شهیدان را به درد آوردند، می‏ بینند، دیگر توان و یا لیاقت دیدن جلوه‏ ها و چهره ‏های پرافتخاری همچون شهید خزایی ها را نداشته و ندارند و چه ‏بسا در مقام تضییع حقوق این‏ دست چهره‏ های متدین و انقلابی که جز عزت و افتخار و سربلندی برای نظام و جامعه و مردم از سیرت و صورت عمل و زندگی‏شان متجلی نمی‏ باشد، گامها برمی‏ دارند.
چه زیبا فریاد می‏ کرد یادگار شهید محسن خزایی با همان بغض در گلو و اشک جاری، خطاب به پدر شهیدش که دعا کن ولایتمدار بمانیم و ما نیز راه پاک شما را ادامه دهیم. آری شهید خزایی نماینده طیف عظیمی از مردان مرد این مرز و بوم است آن‏هم در مقطعی که سیاست‏ بازان قدرت‏ طلب به‏ دنبال چنگ انداختن به چهره زیبای ایران انقلابی و اسلامی هستند و از سفره امنیت و پرخیری که شهدای این سرزمین به برکت خون پاکشان گسترانده‏ اند، سوءاستفاده کرده و با دست‏ درازی به حریم بیت ‏المال، لقمه‏ های حرام به کانون زندگی‏شان برده و از حقوق‏های نجومی جیب خود و فرزندانشان را مستانه و چه‏ بسا طلبکارانه پر می‏ سازند و غافل از این‏که روزی باید جواب روایت‏گران عرصه مقاومت، شهیدان مدافع حرم را در محکمه عدل الهی و موقف میزان اعمال بدهند. آری، چه بی ‏شرمی است در زمانی که عده‏ ای برای تأمین امنیت و صیانت از عزت و اقتدار کشورمان ایران و بلکه امت اسلام در غربت و دوری از وطن جانانه می‏ رزمند و با مدال پرافتخار مدافع حرم بعضی خونین‏ بال بازمی‏ گردند، برخی را مستی قدرت و درهم و دینار و یا جاذبه آلاف و الوف، کر و کور کرده است و حریم پاک نظام و انقلاب اسلامی را ناباورانه لکه‏ دار و آبروی به قیمت خون هزاران شهید به‏ دست ‏آمده مردم شریف ایران را به ثمن بخس و با هوای نفس و شهوت دنیا، به چوب حراج می‏ سپارند.
به ‏راستی فراتر از نعمت امنیت و عزت و اقتدار که اکنون از رهگذر حماسه‏آفرینی جوانان متدین و عاشورایی همچون شهید محسن خزایی به‏ دست آمده است، نعمتی دیگر سراغ داریم؟!
بیائیم به‏ جای حرف و شعار، به استعدادها و سرمایه‏ های بی‏شماری که شهید خزایی نمایندگی آنان را داشت، اعتماد کرده و همه امور را به جوانان متدین و انقلابی واگذاریم تا به‏ جای چشم دوختن به بیگانگان، داشته‏ ها و سرمایه‏ های عظیم ملی خود را باور کنیم. البته که پیام شهید خزایی به نسل امروز، در دهه چهارم انقلاب نیز این است که باید به ‏پاخاست و جوهره جوان پرشور و انقلابی و غیور و مسلمان ایران را یک‏بار دیگر به دنیا نشان داد. چه آن‏که دهه چهارم انقلاب، دهه پوست انداختن چهره ‏ها و دست به دست شدن کانونهای قدرت و تصمیم‏ سازی و تصمیم ‏گیری از نسل با تجربه قدیم به نسل آماده و سرزنده جدید انقلاب اسلامی‏ است که البته شهید خزایی  سرسلسله‏ جنبان این نسل تمدن‏ ساز به ‏شمار می ‏آید، چهره ای که در تمام دوران از نوجوانی و جوانی‏ اش تا مرز شهامت آرام نداشت و به عنصری کامل و با تجربه و توانمند و لایق تبدیل گردیده بود و چون در چرخه مدیریت‏های داخل، عرصه را بر خود تنگ یافت، راه جهاد و شهادت را پیشه کرد تا فراتر از شهادتش، جلوه و سیمایی از جوانان پرعرضه ایران اسلامی را به نمایش بگذارد، جوانانی که دل به توانمندیهای داخل کشور داده و با خودباوری و ایمانی راسخ، در جهت اطاعت از رهبری فرزانه انقلاب با تعهد و تخصص، همواره به فتح قله ‏های رشد و پیشرفت می‏ اندیشند و البته از خستگی و ایستایی و بعضاً انفعال و ارتجاع برخی عناصر مسؤول در کشور نیز رنج می‏ برند.
پیام شهید خزایی  به همه آحاد مردم اعم از رئیس و مرئوس و خواص و عوام این است که راه نجات و برون‏ رفت از مشکلات داخلی، روی‏ آوردن به روحیه جهادی و انقلابی و عاشورایی و اربعینی است که هم پاکی و صداقت در آن موج می‏ زند و هم عمل متعهدانه و مدیریت راهبردی و کارآمد و اقدام متخصصانه را به تصویر می‏ کشد. به امید اقدام انقلابی نسل‏های پرافتخار قدیمی انقلاب در انتقال قدرت و فرصت‏ های تصمیم ‏سازی و تصمیم‏ گیری انقلاب به نسل جدید متدین و شجاع و انقلابی.



موافقم

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.